Publicerat inom Run
Träning, fitness och sportnäring

Arsene Wenger introducerar broccoli. Lynn Swann pratar om balettlektioner. Michell Smith lyfter tyngder. Team Sky och deras optimerade näringsplaner. Usain Bolt gör pilates. Steve Nash och hans sömnrutiner.

 

Förbättringar av prestanda inom sportvärldens historia går hand i hand med framsteg inom sportnäring, träning, teknik och utrustning. Här hos oss på Wiggle ägnar vi mestadels av vår tid att prata om det senaste; Vad är avgörande för att förbättra nöjet av din favoritsport? Precis som de flesta atleter har vi inte tillräckligt mycket tid att tänka på träning och övningar – tills nu då. Efter hand som vi utökar vår kollektion av fitnett- och träningsprodukter vill vi ge dig lite stödjande innehåll på hur du kan förbättra din prestanda, förebygga skador och allmänt hjälpa dig bli starkare, snabbare och mer vältränad.

 

Crosstraining

Som nämnt ovan kan du komma en bit på vägen genom att bara springa, cykla eller simma.

Det är allmänt erkänt att crosstraining är ett jättebra sätt att bygga upp din styrka generellt. Det är dessutom en utmärkt aktivitet när du är ledig och börjar känna dig uttråkad. Den här guiden kommer förklara grunderna.

 

Crossfit

Som crosstrainings storebror har crossfit har blivit väldigt populärt under de senaste åren, perfekt för de som söker en allrounderfarenhet inom styreträning och fitness. Den här guiden visar dig hur

 

Sportnäring

Vi har publicerat *mycket* om näring under åren – det här är vår sammanfattning för att hjälpa dig hitta rätt

 

Träning med skumrullar

Som en av de mest effektiva, och smärtsammaste, redskapen i en atlets väska är skumrullen ett superbra sätt att återhämta dig fortare och förebygga skador. Här är vår guide till hur du gör träning med skumrullar en del av din vardag

Cykelguider
  • Training guides
    08 mar 2018 / Sandra Nordström
    Det är så lätt att strunta i att dricka vatten/annan vätska under vintermånaderna eftersom många antar att de lägre temperaturerna gör att man svettas mindre. Men de flesta av oss har nog känt hur mycket vi har svettats när vi har tränat på en inomhustrainer och om vi inte får i oss tillräckligt mycket vätska kommer detta att leda till vätskebrist...
    Läs inlägg0 kommentarer